Een telefoondienst is een dienst waarbij één of meerdere telefonistes op afstand voor u, uw telefoon beantwoorden. Dit doen ze uit naam van uw bedrijf. Zo ervaart uw (potentiële) klant dat hij uw bedrijf aan de telefoon heeft.

Wat er vervolgens tijdens het telefoongesprek gebeurt kunt u zelf bepalen. De telefoondienst kan zich beperken tot het vriendelijk te woord staan van uw klant en het achterhalen en noteren van de vraag die de klant heeft.
Maar de dienst kan echter ook verder gaan tot zelfs het aannemen van afspraken en bestellingen die we ook meteen voor uw verwerken in uw CRM-systeem of digitale agenda.

De voordelen van een telefoondienst

Het grote voordeel voor u is dat u ongestoord uw werk kan doen.

Als u bijvoorbeeld zelf een dienst verleent is het voor uw klant erg vervelend als u tussendoor de telefoon moet beantwoorden. Zeker als het gesprek wat langer duurt of wat moeizaam verloopt.

Ook als u even niet gestoord wilt worden tijdens uw werk is het fijn als u de telefoon even “uit” kunt zetten en uw klanten toch telefonisch te woord worden gestaan.

De telefoondienst kan volledig naar uw behoefte worden ingezet. U bepaalt en heeft de controle. Zo kunt u de dienst permanent inzetten. Maar u kunt hem ook beperkt inzetten op momenten dat u even geen telefoon wilt ontvangen.

Hoe werkt het?

Met een eenvoudige doorschakelfunctie op uw mobiele telefoon en/of uw (cloud based) telefooncentrale schakelt u de telefoondienst in. U kunt kiezen om de telefoon direct door te schakelen of na bijvoorbeeld 3x overgaan. Ook staat het u vrij om meerdere telefoons tegelijk doorgeschakeld te hebben staan naar de telefoondienst.

Wilt u meer weten over onze telefoondienst, bekijk dan onze uitgebreide omschrijving.
Of probeer het gratis uit!