Chat with us, powered by LiveChat

60 procent ondernemingen telefonisch slecht bereikbaar

 In Nieuws

Hoe goed is de telefonische bereikbaarheid tijdens kantooruren? Uit onderzoek onder 150.000 bedrijven en een online onderzoek onder 3.700 consumenten, blijkt dat 60 procent van de ondernemingen slecht bereikbaar zijn tijdens kantooruren.

Vooral voor gemeenten, webshops en bedrijven in de bouw nemen nauwelijks de telefoon op, maar ook winkels en financiële instellingen zijn opvallend slecht bereikbaar. Bedrijven in de provincies Gelderland en Zeeland scoren goed qua bereikbaarheid. Bedrijven in de regio Utrecht en Noord-Holland het slechtst. Het best telefonisch bereikbaar zijn bedrijven in de mondzorg, dieren en verzorging, kappers, fysiotherapeuten en schoonheidssalons.

Kwart gaat naar concurrent
Bijna 30 procent van de consumenten die het bedrijf niet konden bereiken per telefoon, belde voor een bestelling, afspraak of een reservering. Dit percentage consumenten belt dus heel gericht en kan de ondernemer direct een klant of omzet kosten, terwijl de ondernemers in dit onderzoek wel aangeven het belang van telefonische bereikbaarheid te kennen. Ruim 35 procent wilde informatie over een dienst of product en zeven procent een prijsopgave. Verder geeft één op de vier personen aan naar een concurrent te gaan wanneer ze het bedrijf niet telefonisch kunnen bereiken.

Antwoordservice verbetert bereikbaarheid 
Opvallend is ook dat ondernemers hun telefonische bereikbaarheid beter inschatten dan dat deze daadwerkelijk is en de impact van slechte bereikbaarheid onderschatten. Niet alleen lopen zij potentiële klanten mis, maar niet-bereikbare bedrijven scoren ook slecht op service, kwaliteit en algemene indruk.

Bron: managers Online.

Recent Posts

Start typing and press Enter to search