Chat with us, powered by LiveChat

Tien tips om de telefoon goed op te nemen

 In Nieuws

Correct de telefoon beantwoorden is niet altijd even makkelijk. We hebben een aantal grappige telefoonuitdrukkingen verzameld. Let ook eens op je eigen uitspraken die je doet als je aan het telefoneren bent. Ongemerkt sluipt er wel eens een foutje in. Geen ramp, maar maak geen gebruik van de volgende telefoonmissers:

NIET ZO:

  • Hallo?
  • Sorry, ik hang hem net op.
  • Ik leg u even neer.
  • Ik geef hem net een ander lijntje.
  • Hoe was uw naam ook al weer?
  • Wie zegt u?
  • Nooit van gehoord!
  • Die is net even naar de wc.
  • Ik heb geen idee wanneer hij er weer eens is.
  • Probeert u het morgen nog maar eens.
  • Die zit thuis met een ziek kind.
  • Voor klachten moet u bij mijn collega zijn, maar die is op vakantie.

Beter zo:

1. Neem de telefoon op met een glimlach
2. Laat de telefoon niet meer dan drie keer overgaan
3. Bellers horen het eerste woord niet, begin daarom altijd met goedemorgen of goedemiddag
4. Spreek langzamer dan bij fysiek contact
5. Luister goed naar de beller, niet alleen naar wat hij zegt, maar vooral hoe hij het zegt
6. Gebruik positieve, oplossingsgerichte taal
7. Gebruik actieve taal, vertel wat u gaat doen
8. Leef u in, toon empathie
9. Maak het gesprek persoonlijk, gebruik af en toe de naam van de beller
10. Blijf te allen tijde correct

Recent Posts

Start typing and press Enter to search

Telefoonservice